martes, 15 de noviembre de 2016

Sortida al parc

Els xiquets i xiquetes d'Educació Infantil, cicle inicial i cicle mitjà vam anar al parc, aprofitant que feia una tarda magnífica. Ens ho vam passar molt bé, vam aprendre i jugar junts.

viernes, 28 de octubre de 2016

martes, 8 de marzo de 2016

miércoles, 18 de noviembre de 2015

Educació Física

Els alumnes de cicle inicial a Educació física estem treballant els salts, girs i l'equilibri.
Ens ho passem molt bé i al mateix temps aprenem a respectar les normes i el material. També aprenem a compartir tot jugant.

martes, 9 de junio de 2015

Projecte El meu poble

Els alumnes de P-5 i CI hem volgut conèixer una mica la història i els racons del nostre poble.
Quan ens vam reunir per pensar on trobar informació, cadascú va comentar que tenia fotos, llibres, revistes del poble… i una xiqueta va dir que l’Antònia Serres en sabia moltes de coses. Vam decidir convidar-la i, efectivament, ens va preparar una presentació molt interessant amb  fotos antigues a partir de les quals ens va explicar com era el poble d’abans amb els perxes, la plaça, les fonts, el safareig, l’escola, la cooperativa… i com vivia la gent en aquells anys. Vam comparar les fotos antigues amb les fotos d’ara que tots coneixem. També, ens va explicar quines són les serres que envolten el poble, què és l’ull de bou, el barranc… Li vam poder fer preguntes i exposar els nostres dubtes que ella, molt amablement, va anar contestant.
En arribar a la nostra classe em va agradar especialment que, de manera espontània, s’interessessin pels mapes, revistes i llibres que teníem al racó del poble i se’ls miressin amb molt interès.
Un altre dia, vam fer una passejada per veure la façana de l’església, vam recordar el nom de les campanes i vam fer un dibuix. També, vam voler passar pels perxes que l’Antònia ens havia explicat.
Des d’aquí li donem les gràcies i esperem que es recuperi ben aviat.

viernes, 29 de mayo de 2015

Coneix la Terra Alta: Prat de Comte

Aquesta excursió ha estat la darrera que el cicle inicial hem realitzat aquest curs.
Ens hem trobat al poble de Prat de Comte amb tots els alumnes de les escoles de la Terra Alta del mateix cicle.
Al matí, després d’esmorzar, vam començar el primer taller que consistia en observar, olorar i anomenar plantes aromàtiques de l’entorn proper. Com veieu a la foto, l’espígol estava ben florit. Després, vam conèixer el poble realitzant diferents activitats, entre elles cantar tots junts una cançó a la plaça del poble.
A la tarda, havent dinat, ens vam dividir en grups d’alumnes de totes les escoles per fer una gimcana de jocs tradicionals ben divertida, un dels quals, el típic de Prat de Comte que és la cursa de cresols.
Amb aquesta sortida ens agrada retrobar-nos amb xiquets i xiquetes de la nostra comarca.

miércoles, 29 de abril de 2015

Excursió de ZER a Tarragona

Aquest 3r trimestre juntament amb els alumnes de pàrvuls i CI de la ZER vam visitar el Museu Arqueològic de Tarragona. Gràcies a les explicacions d’una guia vam conèixer on vivien els romans, com eren algunes de les seves cases decorades amb mosaics i també, com escrivien a les pedres, als papirs i a les fustes amb cera. Aquestes eren les seves llibretes d’escola i hi escrivien amb un punxó. També vam escoltar el mite de Perseu i la Medusa i vam descobrir moltes semblances amb la llegenda de Sant Jordi. A la tarda, vam dinar a Reus i ens vam divertir molt a la granja-escola.